follow me @jawahir18

Thursday, April 23, 2009

MaSak2 berSama GaDiS 7-37 & PyJaMaS pArTy..

22 April 2009 [Rabu]

Hari ni kami buat masak2 untuk gadis2 yang melepak di bilik 7-37..Pagi-pagi rabu tu kama dah bagi mesej kat kami bertiga suh bangun ari ni nak g tesco beli barang masak2!!!..
nonie ngan aku je yang berdaya bangun..nad dah tak boleh bangun da,sebb dia tdo pkul 5 kot..heee~..

sudah habis bersiap,kami pun singgah ke cafe menunggu jimah dan siti untuk ke tesco bersama2...dah ada semuanya kitaorang pun geraklah..jasmine tak ikut skali sebb dia ada exam bahasa jepun hari tu..


Didalam bas~jmah,nonie,aku,siti dan kama....

sesudah sampai kat jejantas kami tukar bas agi..bas pengangkut setia kami..hihi..=).sampai kat sg 2 sambil berjalan ke tesco,ada orang bersuara..kama ngan siti pun bersuara"makan kat kfc mesti sedapkan.dah lama tak makan"..aku tau nonie teringin cngat nak makan..kama ckap ag"jawahir,kita mkan kfc ae..bole tak?"..aku pun tanya kat dorang.."spe nk mam kfc?"..nonie kata "aku tak ckap,tapi kepala aku dah mengangguk ni.".hmm da pham ngan perangai dorang..Akhirnya,semua sepakat nak makan tgah hari kat kfc..sebelum tesco makan dulu isi perut kat kfc..huhu..

kami sewaktu mkan di kfc...

dah habis makan,kami menuju ke tesco..sampai jugak kat kfc..terus g cari bahan2 yang perlu dimasak..first,amik cendawan ngn barang dlam tin lain..prego,spageti ngan bnda2 lain..pastu menuju ke tempat sayur-sayuran..

aku,kama dan jmah memilih daun bawang dan daun sup yang segar~

spe nk sayur ni??


mereka yang sibuk membincangkan barang apa yang hendak di beli lagi..



aku ngan siti di tmpat kanak2..



pose yang sama ngan cik kama..



semasa menunggu untuk membayar.ishk2 tak lama btul..



selepas beli-belah,kami beli aiskem!!=)..tq nonie blanja sy aiskem..



barang yang kami tlah beli di tesco~


ibu jari ku berdarah sedikit sewaktu mmgg tin prego..huhu..



bahan2 yang kami tlah sediakan..


makanan yang telah siap di masak dan dihidangkan..sorila tak cantik susunannya,bilik org bujang..hee~

barang2 yang telah siap dikemas oleh kami semua selepas makan..

kami mula makan dalam pkul 6 ptang..pkul 11 pagi kami g beli barang..pkul 3 ptang kami sampai bilik,then terus masak2 bersama..aku,nad,kama,nonie,siti,kama,jimah,syikin,nina,aina,jasmine ngan mashitah yang join makan2 ptang tu...sangat sedap,thanks semua yang berganding bahu masak2 kat bilik ni..
malam tu kami buat pyjamas party..semua pkai baju tdo..hee~..seluar tdo aku,nonie ngan kama sama..kami beli masa g tesco ari tu..malam tu kami borak2 sambil tgok movie tuk santapan minda..hahaha~

hmmm,ari ni aku dapat tau yang aku kna pindah kat ik jugak..masa tu rasa agak nak nangis,nasib baik dalam bilik ni ada kama,siti,nonie ngan nad..takdela rasa sedih cngat,dorang tnangkan aku jap..hmmm,rasa sedih sikit sebb dah tak boleh nak bersama selalu dengan kamu semua..jaga bilik ni baik2 yer..huhu..

2 comments:

penakarat said...

ppg yg chumil2 pandai memasak masakan italy...wargh...sgt mencemburui kalian...tpi wondering,gi tesco beli bhan mentah ke sesi bergambar..niat sentiasa berubah2..isk2....

JaWaHiR_18 said...

penakarat:
ppg hebat!!
boleh buat banyak kerja dalam satu masa..
sambil menyelam minum air...
heheehe~