follow me @jawahir18

Friday, October 2, 2009

BonEka bErkAca...

Sampai bila boneka berkaca berada dalam dimensi khayalan..
ada mata tapi buta hatinya..
ada otak tapi kurang akalnya..
ada mulut tapi pahit katanya..
payah kalau boneka berkaca ada di depan mata..
kerana aku mungkin kurang enak melihat ia..

boneka berkata dialah yang berkuasa..
dialah ada segalanya,
dialah mahir dan faham tentang setiap perkara..
namun, aku tetap dengan apa yang ada dengan ku..
aku hargai apa yang telah diberikan kepadaku..
rasa cintaku pada Sang Pencipta melebihi segalanya..

Tidakkah boneka berkaca terfikir?..
mengapa ia hidup begini..
Hidup dalam bayangan..

Hasil nukilanku selepas beg dompet ilang..

6 comments:

Anonymous said...

ape masalah ko ngan boneka berkaca tu?

♥ mArumAru ♥ said...

wahhh~
pas beg dompet ilang tros bermadah pujangga..
hihihi~

The Street Ruffian said...

Dah jumpakan?Hahah
Jiwa seni gak syg ni yek?

IZZUDDIN said...

nice..keep up blogging...

Nox said...

Boneka berkaca=Patung berkaca?
Apakot?

JaWaHiR_18 said...

Anonymous-boneka berkaca tu takde masalah ngan aku..
aku pun takde masalah ngan die..
tapi "aku" dalam nukilan aku tu yang tak boleh terima boneka kaca..
hahaha fikir2 kan lah...

mArumAru-hihi..=)
tak bole tdo mlam tu..
tba2 tertulis di blog ini...
brita gembira!!..
beg dompet da jumpe..

The street ruffian-
dah jumpe da..
kamu tau kan camne kite jumpe kan..
hehehe..
seni tu halus..
ad je dlam setiap jiwa manusia..
cme cara dikeluarkan oleh setiap orang lain berbeza..

Izzuddin-
thanks...
i'll do that..

Nox-
hanya penulis yang tau ap yang ditulisnya..
tafsiran setiap pembaca mesti bnyak versi dan berbezakan..
hehehe..
patung-bnda yang dimainkan oleh manusia..
boneka..bnda yang manusia mainkan..
ada nilai dan maksud pada boneka itu..tapi patung tidak..
hihihi..pening tak???
sye pun pening ngan ap yang sye tulis..
=)..