Monday, February 23, 2009

'BRIDE WARS' & cOrEtaNku..


"BRIDE WARS"..
make me feel that wedding is the sweetest event in life...hmmm just becoz the dream of two bestfriend about wedding...cerita ini bermula dengan penuh rasa angan2..haha...gatalkan aku..rasa cam nak kawin da..hik3..=P..sebelum cerita ini aku da tgok cerita 27 dresses yang best bangat sih...hmm meh aklu ceritakan movie yang aku tgok bersama adik aku ni kat Queensbay pkul 4.40 ptang smalam..

Cerita ni bermula dengan dua sahabat baik yang bernama emma dan liv,mereka dibawa ke plaza hotel untuk makan2 malam..
ni parent dorang yang bawakla..dalam waktu makan tu,ada pulak satu majlis perkahwinan yang berlangsung di plaza hotel itu dibulan jun..masa tu mereka tgok pasangan pengantin ngan penuh rasa cambsat la..rasa macam dorang plak yang nak kawin..haha..(pada hal aku tgok pun cambest je moment tu)..pada saat itu8 munculla 'kids dream'..Impian mereka mahu kawin dekat plaza hotel pada bulan jun...

sehinggala mereka dewasa,mereka sentiasa lakukan segala benda bersama-sama..sampai satu tahap dorang dah ada pakwe masing2 dan diorang telah dipropose oleh dorang puyer pakwe..

emma dan liv rasa cangat2 gembira dan terus dorang berjumpa dengan wedding planner yang paling glamour kat mahattan,Marian..DEngan impian yang sama mahu langsungkan perkahwinan pada bulan jun di plaza hotewl,emma ngan liv menempah di hotel yang sama..tapi menurut marian hanya ad 3 tarikh sahaja yang ad iaitu 6,17 ngan 29..(klau tak silapla..hehe)..liv amik 6 jun,emma terpaksa mengalah dengan mengambil 17 jun.lagipun dorang nak menghadiri majlis perkahwinan antara satu sama lain..Tapi tup tup..ada berlaku kesilapan teknikal,tarikh yang mereka tempah adalah sama..emma ngan liv tak mahu mengalah..munculla pertelingkahan antara bride to-be..banyak la adengan keji yang berlaku antara dorang..tapi yang paling aku geli hati rambut liv bertukar jadi biru...hahahaha..=)..

aku malas nak tulis panjang2..tapi lama kelamaan emma ngan liv berbaik,sebb dorang mmg kawan baik kan..rasa bersalah sebb buat jahat kat kawan tu ad..tapi cian kat emma sebb tak jadi kawin ngan pakwe dia yang pertama tu...liv yang meneruskan perkahwinan pada bulan jun tu di plaza hotel....huahuhahua..tapi emma dapat abang liv,dorang mula jatuh cinta pada perkahwinan liv..

akhir cerita,liv ngan emma mengandung pada hari yang sama..takde sape pun yang menang..'bride wars ' tanpa pemenang tetapi muncul keikhlasan dalam persahabatan.....Bagi aku,tgok cerita ni banyak yang mengajar aku ttg kehidupan..jadi aku bole simpulkan kehidupan seperti ini:

Kehidupan yang terang bederang berlandaskan kasih sayang..
kehidupan yang gelap adalah disebbkan dendam..
kehidupan yang membawa ketenangan bermula dengan kesabaran..
kehidupan yang bermakna apabila kita mencapai kejayaan..
kejayaan yang bukan sahaja di dunia..
tetapi di akhirat kelak..
yang tetap dan abadi..

Setakat ni je la ae..aku pun banyak cangat kerja..tapi tak tau nak mula yang mana satu..last aku tulis blog dulu..haha..semalam aku dah tulis bukan main cantik agi sampai jasmine pun jeles,,tapi line internet buat hal plak..huhu..takpe kehidupan yang membawa ketenangankan bmula dengan kesabaran..hmm pasal sambungan cerita yang kat berkat tu nant aku sambung..

No comments: